
Ολοκληρώθηκε ενώπιον του η Συζήτηση στο μονομελές Πλημμελειοδικείο έγινε για την πρώτη αγωγή συγγενών θύματος της τραγωδίας των Τεμπών.
Η προσφυγή σχετίζεται με τον ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας, του οποίου οι συγγενείς έκαναν αγωγή κατά του ΟΣΕ και της Hellinic Train, ζητώντς αποζημίωση που αγγίζει το 1 εκατομμύριο ευρώ.
Το δικαστήριο προχώρησε με την κατάθεση του πραγματογνώμονα, Επαμεινώνδα Μπούρα, ο οποίος κατέθεσε ως τεχνικός σύμβουλος από την πλευρά των εναγόντων, τόνισε ότι τα λάθη του σταθμάρχη δεν θα είχαν αυτήν την κατάληξη αν «υπήρχε το σύστημα της σύμβασης 717», σημειώνοντας ότι το δυστύχημα δεν θα γινόταν, καθώς «το σύστημα αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη».
Ανέφερε επίσης πως η έκρηξη μετά την μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων οφείλεται σε εκρηκτική ύλη, ενώ τόνισε πως από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες των οποίων έλαβε γνώση, προκύπτει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων σε χρόνο που η επιβατική αμαξοστοιχία φεύγει από την Λάρισα. Τόνισε δε πως οι κανόνες εφαρμόστηκαν μέχρι την Λάρισα, «από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα».
Ο ίδιος τόνισε ότι ο σταθμάρχης της Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε», ενώ η αμαξοστοιχία intercity 62 έφυγε από την Λάρισα «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στην γραμμή καθόδου. Χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός. Ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία».
Ο κ. Μπούρας τόνισε πως στην προκειμένη περίπτωση ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε» και επεσήμανε ότι «πιστεύω ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ότι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα».
Πρόεδρος : Ξέρετε τι προκάλεσε έκρηξη;
Μάρτυρας : Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχία κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω ποια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό.
Πρόεδρος : Ποιος όφειλε να κάνει αποκατάσταση των βλαβών που υπήρχαν;
Μάρτυρας : Ο ΟΣΕ.
Πρόεδρος : Όταν δεν υπάρχουν αυτοματοποιημένα συστήματα πως εφαρμόζεται η ασφάλεια;
Μάρτυρας : Χειροκίνητα.
Σχετικά με το κενό που εμφανίζεται στις απομαγνητοφωνήσεις, ο μάρτυρας είπε: «Υπάρχει ένα κενό, από τη στιγμή που φεύγει το τρένο (από Λάρισα) και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει (συνομιλία). Δεν υπάρχει καμμία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση».
Απαντώντας σε ρωτήσεις των δικηγόρων των εναγομένων εταιριών για το θέμα αυτό, ο πραγματογνώμονας είπε ότι δεν γνωρίζει εάν έγινε εξαρχής κατάσχεση των συνομιλιών. Πρόσθεσε δε πως «θα έπρεπε να γίνει. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει».