Σκρέκας: Οι εκπτώσεις να είναι πραγματικές, να μην κοροϊδεύουν τους καταναλωτές

Σχετικά με την αντιμετώπιση της ακρίβειας μίλησε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, στον ΣΚΑΪ.

Ο ηπουργός τόνισε ότι οι έλεγχοι για την αισχροκέρδεια είναι συνεχείς, ενώ η πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» αποδίδει σημαντικά αποτελέσματα που είναι ορατά στα ράφια.

«Οι τιμές των προϊόντων εκείνων για τα οποία οι έλεγχοι απέδειξαν ότι υπήρχε πρόβλημα, ήδη έχουν μειωθεί. Περιμένουμε να το κάνουν και οι υπόλοιπες εταιρείες, αν δεν το κάνουν, σε έναν – δύο μήνες θα επαναλάβουμε τους ελέγχους», τόνισε και πρόσθεσε ότι σε καμία περίπτωση το υπουργείο Ανάπτυξης δεν επιδιώκει τον περιορισμό των προσφορών, όπως σκόπιμα διαστρεβλώθηκε από την αξιωματική αντιπολίτευση.

«Αυτό που εμείς λέμε είναι ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις πρέπει να πραγματικές, να μην είναι παραπλανητικές ή εικονικές, να μην κοροϊδεύουν τους καταναλωτές», είπε ο ίδιος.

Για την Black Friday ο υπουργός σημείωσε ότι «όλο το προηγούμενο διάστημα η ΔΙΜΕΑ έχει συλλέξει τιμές τις οποίες θα συγκρίνουμε μετά την Black Friday σε σχέση με τις τιμές πριν την περίοδο αυτή και εάν υπάρχει λόγος θα επιβληθούν πρόστιμα».

Παράλληλα, δήλωσε ότι «τα πρόστιμα του Αυγούστου έφεραν αποτέλεσμα».

Αναφορικά με τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει για την αντιμετώπιση της ακρίβειας ο υπουργός δήλωσε: «Έχουμε προχωρήσει σε ελέγχους για αισχροκέρδεια. Ωστόσο η ακρίβεια δεν έχει να κάνει μόνο με αυτό, έχει να κάνει και με αντικειμενικές συνθήκες όπως για παράδειγμα η αύξηση πρώτων υλών, που τώρα βλέπουμε μείωση.

Ακόμη σε όποια εταιρεία προσπαθεί να αισχροκερδήσει επιβάλλουμε πρόστιμα. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που έχει νόμο για την αθέμιτη κερδοφορία και τον εφαρμόζει. Έχουμε επιβάλλει πρόστιμα σε 4 πολυεθνικές και η πρώτη έριξε τις τιμές μέχρι 25% κάτω. Τα πρόστιμα ξεπερνούν τα 8 εκατομμύρια ευρώ και έχουν εισπραχθεί τα 5,5 εκατομμύρια», είπε.

«Έχουμε την πρωτοβουλία για την μόνιμη μείωση τιμής. Είχαμε σαν στόχο 500 προϊόντα, πλέον έχουμε 890 που έχουν ενταχθεί. Τα προϊόντα που έχουν το ειδικό καρτελάκι θα πρέπει για 6 μήνες τουλάχιστον να έχουν σταθερά μειωμένη τιμή σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Πολλές αλυσίδες αναγράφουν την προηγούμενη τιμή για να γνωρίζει ο καταναλωτής».

«Η ακρίβεια είναι το νούμερο ένα πρόβλημα που απασχολεί την κοινωνία, είναι δύσκολο θέμα, είναι ευρωπαϊκό, δεν το λέω ως δικαιολογία», κατέληξε.